joi, aprilie 02, 2015

Birocrația trimite românii după potcoave de cai morți!

ANAF ați auzit de coșmarul timbrelor fiscale?



Formez numărul de telefon al unei secții de poliție din București, luat de pe site-ul instituției respective. Sună. De mai multe ori, repetitiv, fără răspuns însă! Încerc din nou și din nou, în speranța că voi găsi Poliția acasă. N-am noroc, Poliția nu-i acasă, nu răspunde!

Caut alt număr al celebrei instituții bucureștene. Sună. Am noroc, îmi zic. Răspunde o voce gravă și fără pic de solicitudine, fără amabilitate, răspunde ca un favor greu acceptat, o voce metalică de femeie, în silă: ”Po-li-ția!” ”Săru mâna! La serviciul eliberare caziere, aș dori să vorbesc, vă rog.” Legătură formată, sună, sună sună…dar Poliția nu-i acasă!

Instantaneu, mă gândesc ce s-ar fi făcut românii dacă UE nu ne impunea crearea și utilizarea numărului unic de urgență 112, în cazurile grave, cu apelare de urgență la Salvare, Pompieri și Poliție?

Formez de câteva ori la rând același număr încercat anterior. Aceeași voce, ”Po-li-ția!”, îmi răspunde, aceeași legătură. Ghinion, Poliția nu răspunde. Încerc peste o jumătate de oră, peste câteva ore, a doua zi. Același ghinion. Disperat, cer ajutorul vocilor metalice, impersonale, mecanice, de la centrală: ”Doamnă, poate mă ajutați dumneavoastră cu o informație simplă, că cei de la secția 14 nu-mi răspund? Pentru eliberarea cazierului judiciar este necesar timbrul fiscal de 2 lei, dar nu se găsește nicăieri, în București. Ce fac în situația aceasta, plătesc vreo taxă în loc, îmi primesc documentele la Poliție fără timbre fiscale? Dați-mi pe cineva să mă lumineze?” ”Vă fac legătura la altă secție în București.”

”Să-i ia naiba cu timbrele lor fiscale, cu tot!”

Telefonul sună. Răspunde o voce mai umană, parcă mai amabilă, de bărbat: ”Secția 19.” ”Bună ziua! La caziere aș dori, vă rog.” ”Serviciul caziere suntem.” Îi explic omului despre criza timbrului fiscal. Știe situația, dar ”Fără timbrul fiscal nu se poate elibera cazierul, că trebuie lipit pe document.” ”Și eu ce fac? Cetățenii care au nevoie urgent de documente ce fac?” ”Așteptați să bage timbre, n-aveți ce face.” ”Păi sunt situații urgente, oamenii au nevoie de documente acum, nu când bagă timbre fiscale la poștă?!!!”, insist eu în speranța unei rezolvări in extremis a situației. Nu reușesc decât să-l enervez pe  polițistul de la Caziere, care spune că situația este cunoscută de superiori ce încearcă rezolvarea ei. Încheie și el agasat ”Să-i ia naiba cu timbrele lor fiscale cu tot!”

Timp de mai multe zile, am alergat înnebunit, prin Capitala europeană a României, București, de la un oficiu poștal la altul, după un timbru fiscal de 2 lei. ”N-avem! Nu se mai tipăresc. Încercați în altă parte!”, era răspunsul invariabil aruncat prin geamul ghișeelor supraaglomerate de clienți ai Poștei Române. Coșmarul timbrelor fiscale continua. Plătisem taxa de cazier la trezorerie. Am rugat rude, prieteni să mă ajute, să caute timbre fiscale. Nimic. Mai aveam și încă mai am nevoie de timbre fiscale pentru eliberarea unui document, care-mi este necesar până la un anumit termen.

Pe lângă birocrația arhi/binecunoscută, nemuritoare, cu rădăcini adânci în societatea românească, celebră și urâtă crâncen de cetățenii români, care parcă crește de la an la an, românii mai încă un coșmar, dacă nu aveau destule: Criza, coșmarul timbrelor fiscale. Am aflat că astfel de criză este ciclică în România, apare odată la 2/3 ani și cuprinde toată țara. De la începutul anului și până în prezent, criza timbrelor fiscale este reclamată în: București, Galați, Constanța, Iași, Călărași, Oltenița… De fapt, în toată țara.

Timbrele fiscale sunt necesare pentru eliberarea și legalizarea a numeroase acte, cum ar fi: buletinul de identitate, cazierul judiciar, certificatul de căsătorie, acte judiciare, atestate fiscale, taxe extrajudiciare, certificate fiscale și câte și mai câte acte prinse în hățișul birocrației românești. Aceste timbre fiscale reprezintă taxa pe documente, o taxă în plus pe care noi, cetățenii, nu înțelegem de ce mai trebuie să o plătim din moment ce costul documentelor solicitate este plătit separat de aceste timbre!

Ce zice poșta referitor la această criză:
Cosmina Croitoru - purtător de cuvânt Poşta Română: "Comanda de timbre fiscale pentru anul 2015 transmisă de Poşta Română către ANAF a fost făcută pe baza cererilor clienţilor pentru valorile nominale folosite de instituţiile statului, în principal de peste un leu. Dar această comandă, din păcate, până în prezent nu a fost onorată". 

Ce spun cetățenii afectați:
A.G.M.: ·  
”La Galati? Aiurea. În Bucuresti la fel. Am umblat două ore pentru timbre fiscale în ianuarie. Asta în condițiile în care am mașină și mă mișc rapid. Am ajuns, ca idee, pentru cei care știu orașul, de la ANAF-ul de la Brâncoveanu, unde îmi trebuiau aceste timbre (valoarea mirobolantă de 6 lei), să umblu până la poșta din Baba Novac. M-a costat benzina mult mai mult decât timbrele. Și, evident, nu am găsit decât de 0.5 bani. Am luat cât să facă 6 lei, le-a pus pe o pagina suplimentară, că unde să lipești atâtea pe o cerere? Ce sistem aiurea! Nu e mai eficient să-mi iei tu banii? Fă-ți, frate, un ghișeu, casierie, și încasează-mi taxa, nu mă trimite să umblu după potcoave de cai morți.”

În curând, timbrul fiscal de 2 lei va deveni obiect de colecție, la mare preț, pentru românii în căutarea lui. Între timp, pe site-urile de anunțuri se vând și crește valoarea timbrelor fiscale de colecție, care, evident nu ne ajută la eliberarea/legalizarea documentelor actuale.

·         TIMBRE FISCALE ANUL 1941
Produs second hand, fara garantieVanzator: miki miki (100% / 308)Timp ramas: 1 zi 2 oreLocalitate: BucurestiInfo produs Pret licitatie:
10,00   RON
Livrare:
+9,79   RON
Timbre fiscale- 1943-1949: Produs second hand, fara garantieVanzator: felix-florin (100% / 395)Timp ramas: 2 zile 2 oreLocalitate: Abrud

Când vom scăpa de birocrația  care ne complică viața, ne enervează, ne costă, bani, timp pierdut și atentează la sănătatea noastră? Cred că niciodată. Pe an ce trece, mi se pare și nu doar mie, că birocrația românească crește ca Făt Frumos, se multiplică necontenit în loc să fie controlată și eradicată.

Când acești responsabili, iresponsabili, funcționari, agenți ai statului plătiți din banii noștrii, vor înțelege că ei trebuie să fie în slujba cetățenilor, iar nu cetățenii  bătaia lor de joc?

Cât mai tolerăm birocrația și prostia pe banii noștrii? Cât îi mai lăsăm pe acești angajați, funcționari, agenți, nemernici să-și bată joc de noi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu